رفتن به محتوای اصلی
x

اداره تدارکات مسئول اصلی خرید تجهیزات، کالا و خدمات برای دانشگاه می باشد.کارپردازان به سرپرستی رئیس این اداره همواره درتلاش هستند تا بامقایسه قیمت ها و کیفیت کالاها و خدمات،مناسب ترین، بهترین و ارزشمند ترین سفارش خریدرا را برای دانشگاه انجام دهند.

مدیریت خرید و تدارکات یکی از فعالیت های اصلی و ستادی هر سازمان در جهت رسیدن به اهدافش می باشد و تمامی امور مرتبط با خرید کالا و خدمات مورد نیاز برای انجام تمامی فرایندها را در بر می گیرد. واحد خرید و تدارکات با تمامی بخش های دانشگاه در ارتباط است و به نوعی ارتباط دانشگاه با تامین کنندگان خارجی را برقرار می سازد.مدیر خرید و تدارکات به وسیله فرم درخواست کالا، ازنیازهای مختلف آنها به کالا و تجهیزات و یا خدمات، آگاهی می یابد.سپس با جستجو در بازار و شناسایی تامین کنندگان موجود،بهترین آنها از نظر قیمت و کیفیت محصولات را، انتخاب می کند. در برخی مواردو به منظور ایجاد محیط رقابتی استفاده از استراتژی قدرت چانه زنی خریداران ودرراستای قوانین وآیین نامه های مالی اداره تدارکات برای انتخاب تامین کننده مورد نظر مناقصه، مزایده و یا استعلام، برگزار می نماید. مسئول پیگیری و اجرای کلیه امور آن بر عهدهرییس اداره تدارکاتومجموعه کارپردازان این اداره می باشد.البته امروزه با توجه متنوع شدن تامین کنندگان، شیوه های مختلف تامین کالا و خدمات و نوسان قیمت ها، فرآیند خرید کالا، تجهیزات و خدمات بسیار پیچیده و وظیفه مدیر خرید و تدارکات سخت تر شده است. تا آنجا که مباحثی مانند خرید و تدارکات بهنگام و به موقع، در این حوزه بسیار مطرح و پر اهمیت هستند.

تحت نظارت وف ایرانی